نوشته شده توسط : 3ds

اهداف آموزش: با مطالعه این آموزش قادر خواهید بود منابع اصلی در عدم همگرایی حل مسئله در آباکوس را تشخیص دهید و به کمک دستورالعمل‌های پیشنهاد شده، نسبت به حل مشکل همگرایی در حل مسائل توسط Abaqus اقدام نمایید. ابزارها و راه حل‌های ارائه شده در این آموزش، به شما کمک می‌کند در حین مواجهه با عدم همگرایی حل مسئله در آباکوس، ضمن رفع منشأ خطاهای آباکوس، دقت حل را نیز افزایش دهید.

رفع مشکل همگرایی حل در آباکوس

همگرایی حل در آباکوس

بحث همگرایی در حل یک مسئله به روش اجزا محدود، از مهم‌ترین چالش‌ها و نکاتی است که در بهره‌گیری از بسته‌های نرم‌افزاری تجاری نظیر آباکوس و انسیس با آن روبرو هستیم. قاطعانه می‌توان عنوان کرد که هر مهندس و کاربر نرم‌افزار آباکوس، حداقل یکبار در حل و آنالیز مسائل اجزا محدود غیر خطی این تجربه را داشته است: همگرایی به دشواری صورت می‌گیرد! و یا در بسیاری موارد مسئله بدون همگرا شدن از حل خارج می‌شود و تلاش چند روزه شما در حل مسئله بدون رسیدن به نتیجه خاص به خط پایان می‌رسد. شاید شما نیز پس از تلاش‌های فراوان اما بی نتیجه، کلافه شده و قید حل مسئله با آباکوس را بزنید و از آن به بعد با یک خاطره تلخ در ذهن از شبیه‌سازی اجزای محدود، در جبهه منتقدین این نرم‌افزار محبوب و دوست داشتنی قرار بگیرید و به سایر دوستان در استفاده از این نرم‌افزار هشدار لازم را بدهید!

اما واقعاً ریشه این مشکل کجاست؟ چرا همگرایی حل در مسائل غیرخطی آباکوس یک چالش بزرگ به‌شمار می‌آید؟ در صورت مواجه شدن با عدم همگرایی در حل، چه راهکارها و ایده‌هایی برای یافتن منشأ خطا به ذهن شما می‌رسد؟ در این آموزش آباکوس قصد داریم به ارائه خطوط راهنمایی بپردازیم که در صورت مواجه شدن با مشکل عدم همگرایی در حل، می‌تواند چراغ راه شما در یافتن منبع خطا باشد. در واقع موارد زیر به منزله یک چک لیست از اقداماتی است که در صورت همگرا نشدن حل در آباکوس باید انجام دهید تا حداقل یک گام به یافتن دلیل خطا و عدم همگرایی نزدیک شوید. امیدوارم پس از مطالعه این آموزش، از جبهه منتقدین نرم‌افزار آباکوس خارج شوید و خاطره تلخ خود از شبیه‌سازی را از ذهن پاک کنید !!!

 همگرایی در آباکوس

یافتن دلایل عدم همگرایی حل در آباکوس

همانطور که در مقدمه نیز عنوان کردیم، سعی داریم به معرفی گام‌هایی بپردازیم که پس از مواجه شدن با همگرا نشدن حل مسئله، باید انجام دهید تا بتوانید مشکل را حل نمایید. خود را در جایگاه خلبانی فرض کنید که بلافاصله پس از بروز مشکل در هواپیما، سعی می‌کند مجموعه دستورالعمل‌ها و اقدامات توصیه شده از سوی شرکت سازنده را پیاده‌سازی کند، به این امید که بتواند مشکل ایجاد شده را به بهترین شکل و با کمترین هزینه مدیریت نماید. توصیه می‌کنم موارد زیر را به‌خاطر بسپارید:

1- Job Diagnostics آباکوس را بررسی کنید!

در اولین راه حل فایل odb را باز کرده و از منوی اصلی مسیر Tools → job diagnostics را دنبال نمایید. Job diagnostics تمامی خطاها .....

برای مطالعه کامل این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

رفع مشکل همگرایی حل در آباکوس



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : 3ds

با توجه به تغییراتی که در نحوه نصب و فعال‌سازی نسخه‌های جدید نرم‌افزار کتیا ایجاد شده است، تصمیم گرفتیم تا آموزش جامعی برای نصب نسخه‌های مختلف نرم‌افزار کتیا همراه با لایسنس و همچنین نصب Documentation کتیا در نظر بگیریم. در قسمت قبلی ضمن ارائه نکاتی پیرامون نصب نرم‌افزار کتیا را فراگرفتیم. در این آموزش با نحوه نصب کتیا روی ویندوز 10، 8.1 و 7 و نحوه کرک آن آشنا می‌شویم (نسخه CATIA V5-6R2017). در صورتی که این نکات ریز را گام به گام اجرا کنید با اروری هنگام نصب کتیا و مشکلی در لایسنس CATiA روبه‌رو نخواهید شد. با ما در این آموزش کتیا همراه باشید…

  • تذکر: بعد از اینکه نرم‌افزار کتیا 2017 را کامل نصب کردید، بهتر است با روند آموزش CATiA آشنا شوید، بدون شک شناخت شما عزیزان از مسیر صحیح آموزش کتیا قدمی کاملا ضروری است. بدین منظور پستی تحت عنوان”خط مشی آموزش کتیا” در سایت قرار گرفت. به شما دوستان توصیه میکنم که به هیچ عنوان آن آموزش مفید را از دست ندهید. جهت مطالعه روی لینک زیر کلیک کنید.

آموزش کتیا: 0 تا 100

سرفصل‌های این آموزش:

  1. آموزش نصب نرم‌افزار CATIA V5-6 R2017
  2. نصب سفارشی نرم‌افزار CATIA V5-6R2017
  3. فعال کردن نرم‌افزار CATIA V5-6R2017 (نصب لایسنس کتیا 2017)
  4. نصب Documentation نرم‌افزار CATIA V5-6R2017 (نصب Help کتیا)

توجه: پیش از شروع، بهتر است نکات نصب نرم‌افزار کتیا را از لینک روبه‌رو مطالعه کنید ⇐ نکات نصب نرم‌افزار کتیا بر روی ویندوز 10، 8.1 و 7

آموزش نصب نرم‌افزار CATIA V5-6R2017 بر روی ویندوز 10، 8.1 و 7 + لایسنس

آموزش نصب نرم‌افزار CATIA V5-6 R2017

فایل setup.exe را اجرا کنید و روند نصب را مطابق تصویر زیر ادامه دهید....

برای مطالعه کامل این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

آموزش نصب نرم‌افزار CATIA V5-6R2017 روی ویندوز 10، 8.1 و 7 + نصب لایسنس



:: برچسب‌ها: آموزش نصب کتیا، نصب کتیا 2017، دانلود کتیا 2017 ,
:: بازدید از این مطلب : 4939
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1396 | نظرات ()