نوشته شده توسط : 3ds

آموزش آباکوس

منبع: مرجع آموزش نرم‌افزارهاي مکانيک

 

در اين ميان و با توجه به مقدمه فوق، لزوم آموزش صحيح نرم‌افزارهاي اجزاي محدود و در رأس آن‌ها، Abaqus، اهميت فوق‌العاده‌اي مي‌يابد. در اين راستا، مرجع آموزش نرم‌افزارهاي مکانيک در راستاي آموزش دقيق، جامع و علمي شما همراهان گرامي، قدم در يک مسير حرفه‌اي برداشته است. اعتقاد داريم که آموزش از طريق مثال تنها به درک سطحي منجر مي‌شود و زماني که کاربر درک درستي از عملکرد، الفباي حل و امکانات آباکوس نداشته باشد، روند صحيحي را درپيش نگرفته است. با حل يک مثال ممکن است حس خوشايندي در شما ايجاد شود اما بدون شک در مواجهه با يک مسئله متفاوت (حتي اندک تفاوت در صورت مسئله) ابتکار عمل نخواهيد داشت. اگر در حين حل با خطايي مواجه شويد توانايي اظهار نظر و حل آن‌را پيدا نخواهيد کرد. روندي که در آموزش آباکوس بکار گرفته‌ايم، مبتني بر درک صيحي اصول اجزاي محدود، شناخت محيط و امکانات آباکوس و تثبيت آموخته‌ها به‌کمک مثال‌هاي کابردي است. از اين‌رو سرفصل‌هاي آموزش‌‌ آباکوس را در چهار گروه زير دسته‌بندي کرده‌ايم.

  1. آموزش آباکوس: اجزا محدود
  2. آموزش آباکوس - مقدماتي
  3. آموزش آباکوس - پيشرفته
  4. آموزش آباکوس - مثال‌هاي کاربردي و پروژه‌هاي صنعتي

در ادامه به معرفي خطي مشي مرجع آموزش نرم‌افزارهاي مکانيک در آموزش Abaqus خواهيم پرداخت. بدون شک شناخت شما عزيزان از مسير صحيح فراگيري آباکوس به شما کمک مي‌کند تا با سرعت بيشتر و کيفيت به مراتب بالاتر قدم در مسير پيشرفت و تقويت توانايي‌هاي خود و اعتلاي صنعت ايران عزيز برداريد. با ما همراه باشيد.

با توجه به لزوم شناخت پايه اي و درک عملکرد نرم‌افزارهاي اجزا محدود، در يک بخش جامع تحت عنوان روش اجزا محدود  به تشريح جزئيات و اصول حاکم بر اين روش حل عددي پرداخته شده است. سعي بر اين بوده تا شما همراهان عزيز با مطالعه اين بخش بتوانيد لذت فراگيري اجزاي محدود را درک کنيد و بر اصول پايه و ضروري اين علم که لازمه فراگيري و تسلط بر نرم‌افزارهايي نظير آباکوس است مسلط شويد. آشنايي با روش اجزاي محدود، تاريخچه روش اجزا محدود، آشنايي با نرم‌افزارهاي مبتني بر Finite Element Method، شناخت و درک تفاوت‌هاي حل Explicit و  Implicit، آشنايي با اصول تنش صفحه‌اي/کرنش صفحه‌اي با هدف انجام ساده‌سازي در حل مسائل فيزيکي، درک تفاوت حل خطي و غيرخطي و آشنايي با آناليزهاي اويلري و لاگرانژي تنها بخشي از سرفصل‌هايي است که در بخش اجزا محدود از آموزش آباکوس براي شما عزيزان در نظر گرفته شده است.

يکي از ويژگي‌هاي مفيد نرم‌افزار آباکوس توانايي پشتيباني از طيف گسترده کاربران و مسائل علمي و صنعتي مقدماتي تا پيشرفته است. اعتقاد داريم در مسير آموزش آباکوس نقطه پاياني وجود ندارد و بايد تلاش کرد تا پس از درک مفاهيم اوليه و شناخت روند حل مسئله در آباکوس، بر روي مباحث پيشرفته‌تر نيز مسلط شد چرا که چالش‌ها در حل يک مسئله صنعتي بسيارند و بدون تسلط بر بخش‌ها و امکانات پيشرفته نرم‌افزار امکان حل آن‌ها وجود ندارد. بخش آموزش پيشرفته آباکوس از شما يک کاربر حرفه‌اي و صاحب‌نظر در حوزه ABAQUS خواهد ساخت و شما را از ساير کاربران تازه‌کار و مقدماتي متمايز خواهد کرد. کافيست تفاوت را با مراجعه به اين قسمت از سايت بسنجيد. آشنايي با تکنيک Remeshing، دستور Restart، توپولوژي مجازي در آباکوس، مدل‌سازي ميله‌هاي تقويتي در Abaqus، آشنايي با المان‌هاي نيمه بينهايت و روش ايجاد آن، شناخت مفهوم Shear Locking و روش رفع مشکل و تنظيمات الگوريتم مش‌زني تنها گوشه‌اي از مفاهيم پيشرفته‌اي است که براي حرفه‌اي شدن کاربران در نظر گرفته‌ايم. يقين داريم همراهي با اين بخش، شما را در زمره کاربران خبره آباکوس قرار خواهد داد.

بدون شک با من موافقيد که تاکنون دستورهاي زيادي را در نرم‌افزارهاي گوناگون فراگرفته‌ايد اما اکنون حتي اسمي از آن را نيز به‌خاطر نداريد. آن چه که سبب تثبيت نکات آموزشي مي‌شود حل مثال‌هاي کاربردي و حرفه‌اي است. در انتخاب مثال‌هاي آموزشي تمام سعي خود را کرده‌ايم تا مسائل منتخب، پرکاربرد و چالش‌برانگيز صنعتي را براي شما عزيزان آماده کنيم تا با يک تير، دو نشان را زده باشيد : تثبيت آموخته‌ها و ايجاد ديد عميق صنعتي. روند بکار رفته در مثال‌هاي آموزشي آباکوس به گونه‌اي است تا ابتکار عمل پيدا کنيد و در مواجهه با مسائل متفاوت و گوناگون قدرت اعمال نظر و ايده‌پردازي در سطوح عالي را پيدا کنيد. شبيه‌سازي سقوط آزاد در آباکوس، آموزش مدلسازي مسائل هايپرالاستيک در آباکوس، تحليل اتصالات جازدني، تحليل رشد ترک در ورق‌هاي کامپوزيتي به‌روش XFEM، تحليل خمش سه‌نقطه در آباکوس، تحليل تقارن‌محوري مخازن تحت فشار و تحليل کمانش ورق در Abaqus تنها بخشي از مثال‌هاي صنعتي و کاربردي است که براي شما در نظر گرفته‌ايم. تفاوت از اينجا آغاز مي‌شود. ما معتقديم مثال آموزشي بايد براي تثبيت آموخته‌ها و ايجاد ديد جامع صنعتي بکار گرفته شود، نه يادگيري مستقيم. ايجاد راهنماي تصويري گام به گام در کنار تصاوير متحرک و زيباي تحليل مسئله تنها بخشي از تلاش‌هاي ما در احترام به نگاه‌هاي زيباي شما عزيزان است.

در ادامه قصد داريم تا در قالب يک راهنما، فرآيند آموزش حرفه‌اي آباکوس را به شما معرفي نماييم. با ما همراه باشيد.

شناخت الفباي نرم‌افزار آباکوس: آموزش روش اجزاء محدود

شناخت امکانات و ابزارهاي آباکوس

گام اول : ترسيم هندسه مسئله در آباکوس

ادامه آموزش آباکوس



:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1395 | نظرات ()