نوشته شده توسط : 3ds

آموزش کتيا: در اين آموزش به معرفي خط مشي آموزش نرم‌افزار کتيا خواهيم پرداخت.

در دنياي امروز که فراواني اطلاعات ما را احاطه کرده است، انتخاب يک روند مناسب و حرکت در مسير آن براي يادگيري هر موضوعي ضروري است. آنچه مسلم است اگر از ابتدا مسير حرکت را بدانيم و مبدأ و مقصد را بشناسيم و سپس قدم در راه بگذاريم، با خيالي آسوده‌تر و با گام‌هايي استوارتر پيش خواهيم رفت. ضمن اينکه در هر نقطه از مسير، مي‌توانيم موقعيت خود را مشاهده کنيم و ميزان پيشرفت خود را بسنجيم. اين موضوع فارغ از مسئله مورد بررسي، يک اصل کلي است، خواه فراگيري يک ورزش جديد باشد يا يک ساز موسيقي يا يک نرم‌افزار تخصصي! در اين ميان استفاده از تجربه افرادي که اين مسير را پيموده‌اند مي‌تواند کمک شاياني براي نوآموزان باشد. در همين راستا بر آن شديم تا شرح مختصري از روند صحيح آموزش کتيا براي فراگيران بيان کنيم.

سرفصل‌هاي اين آموزش:

  1. من يک مهندس مکانيک هستم
  2. چرا آموزش کتيا ؟
  3. عوامل موثر بر انتخاب يک نرم‌افزار
  4. خط مشي آموزش نرم‌افزار کتيا
  5. آموزش جامع طراحي و مدل‌سازي با کتيا
  6. آموزش جامع طراحي و مدل‌سازي با کتيا – دوره مقدماتي
  7. آموزش جامع طراحي و مدل‌سازي با کتيا- طراحي سطوح
  8. آموزش جامع طراحي و مدل‌سازي با کتيا- مهندسي معکوس با ابر نقاط

آموزش کتيا

من يک مهندس مکانيک هستم

مي‌خواهيم بدانيم که به‌عنوان يک مهندس مکانيک بايد چه توانايي نرم‌افزاري داشته باشيم. پيش‌تر در مطلبي جداگانه ليستي از نرم‌افزارهاي مهندسي مکانيک را همراه با حوزه استفاده آن‌ها معرفي کرديم (اينجا: نرم‌افزارهاي مهندسي مکانيک). همان‌طور که مشاهده کرديد با خيل عظيمي از نرم‌افزارها روبرو هستيم که هر يک توانمندي خاصي دارند. حال ممکن است اين نرم‌افزارها قابليت‌هاي همديگر را پوشش دهند، برخي ساده‌تر، برخي دقيق‌تر و برخي گران‌تر باشند. اما به‌عنوان يک مهندس مکانيک توانمند بايد بر تعدادي از اين نرم‌افزارها تسلط داشته باشيم. ذکر اين نکته ضروري است که شايد آينده شغلي ما هيچ نيازي به اين نرم‌افزارها نداشته باشد، اما فراموش نکنيد که ما مي‌خواهيم در مورد يک مهندس مکانيک توانمند صحبت کنيم.

چرا آموزش کتيا ؟

فرض کنيد مي‌خواهيم مساحت يک شکل نامتعارف را حساب کنيم. اگر با مهندسان نسل قبل (افرادي که مانند ما در احاطه نرم‌افزارهاي متنوع نبوده‌اند و شايد دانشي راجع به بسياري از توانايي‌هاي نرم‌افزارها ندارند و البته نه همه آن‌ها) سروکار داشته باشيد، خواهيد ديد که به هر روش ممکن، با ضرب و تقسيم و اندکي تقريب، مساحت اين شکل را براي شما محاسبه مي‌کنند. اما يک مهندس مکانيک توانمند مي‌تواند اين کار را بسيار دقيق و سريع به کمک يک نرم‌افزار مدل‌سازي نظير کتيا انجام دهد...

چرا نرم‌افزار کتيا را براي طراحي مناسب‌تر مي‌دانيم؟

پيش‌تر در مطلبي تحت عنوان نبرد بزرگان: مقايسه نرم‌افزارهاي طراحي CAD، تعدادي از نرم‌افزارهاي طراحي را مورد بررسي و مقايسه قرار داديم و بيان کرديم از بين نرم‌افزارهاي اشاره شده، نرم‌افزار CATIA V5 را مي‌توان با اطمينان بيشتري براي شروع انتخاب کرد. نرم‌افزار کتيا در سال‌هاي اخير در ايران به‌شدت مورد توجه صنعت و دانشگاه قرار گرفته است و همچنين از لحاظ قدرت و توانايي داراي قابليت‌هاي فراواني در زمينه طراحي مکانيکي، طراحي سطوح پيچيده، ورق‌کاري، ماشين‌کاري، طراحي مکانيزم، طراحي ارگونومي، مهندسي معکوس و … است.

در واقع نرم‌افزار کتيا از لحاظ قابليت، اکثر نرم‌افزارهاي طراحي ديگر را پوشش مي‌دهد. به‌بيان‌ديگر آموزش CATiA شما را تقريباً از ساير نرم‌افزارهاي طراحي بي‌نياز مي‌کند. اما مثلاً نرم‌افزار SOLIDWORKS (ساليدوکس) ضمن اينکه.....

 

ادامه مقاله آموزشي آموزش CATIA روي لينک زير کليک کنيد.

 آموزش کتيا



:: برچسب‌ها: آموزش کتیا , اموزش catia , آموزش catia , اموزش کتیا , آموزش نرم‌افزار کتيا ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : 3ds
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()