نوشته شده توسط : 3ds

در قسمت‌های قبلی از سری آموزش‌های محیط Drafting نرم‌افزار کتیا به معرفی این محیط پرداختیم و با برخی از ابزارهای مهم این محیط آشنا شدیم. همچنین نحوه تغییر استانداردها را در محیط نقشه‌کشی Drafting فرا گرفتیم. در این آموزش کتیا از سری آموزش‌های نقشه‌کشی در محیط Drafting کتیا می‌خواهیم روی یک مدل سه‌بعدی، نقشه دوبعدی تهیه و اندازه‌گذاری‌های لازم را همراه با جزئیات مورد نیاز انجام دهیم. این تمرین، اولین تمرین از سری تمرین‌های نقشه‌کشی در محیط Drafting کتیا است، در روزهای آتی تمرین‌های دیگری در سایت درج خواهد شد. با ما در این آموزش همراه باشید…

تمرین‌های نقشه‌کشی در محیط Drafting کتیا

  • تذکر: قبل از انجام دادن این تمرین آموزش‌های قبلی محیط نقشه کشی کتیا را مطالعه بفرمایید، اینجا: آموزش‌های محیط Drafting کتیا
  • تذکر2: دانلود فایل CATPart این تمرین از سری تمرین‌های نقشه‌کشی در محیط Drafting کتیا از لینک زیر:

دانلود فایل CATPart تمرین – V5-6R21

ابتدا فایل سه‌بعدی CATPart ارائه شده در تمرین را دانلود و با نرم‌افزار کتیا باز نمایید. قطعه ترسیم شده به صورت تصویر زیر است.

فایل سه‌بعدی CATPart کتیا

برای ورود به محیط نقشه‌کشی Drafting دو روش وجود دارد. در واقع این دو روش مربوط به نحوه انتخاب نمای روبروی قطعه است. در ادامه، این روش‌ها توضیح داده شده‌اند.

روش اول: در این روش می‌توانیم ابتدا یکی از صفحات مختصات یا یک وجه مسطح از قطعه را در محیط Part Design انتخاب و سپس از مسیر Strat > Mechanical Design > Drafting وارد محیط نقشه‌کشی شویم. در این تمرین، صفحه zx را از روی درخت مشخصات انتخاب و وارد محیط نقشه‌کشی شوید. در این حالت پنجره New Drawing Creation نشان داده می‌شود. همانطور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد (شروع کار با محیط نقشه‌کشی Drafting و جعبه‌ابزار Drawing کتیا) در این پنجره می‌توانید یکی از حالت‌های شش‌نما یا سه‌نما را انتخاب کنید. حالت نشان داده شده در تصویر زیر را انتخاب کنید.

مطالعه کامل این مقاله در لینک زیر:

تمرین نقشه کشی کتیا



:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : 3ds

اهداف آموزش: در این آموزش آباکوس شما با انواع خطاهای حل در آباکوس، رفع Error های آباکوس، رفع خطای Too many attempts made for this increment در آباکوس، متداول‌ترین Error و Warningg ایجاد شده به هنگام حل یک مسئله به‌کمک نرم‌افزار Abaqus و راهکارهای عملی جهت برطرف کردن آنها آشنا خواهید شد.

آموزش های پیش نیاز:

خطاهای آباکوس

در سلسله پست‌های آموزش آباکوس، همواره بر این نکته تأکید کرده‌ایم که هدفمان این است تا شما همراهان گرامی تنها کاربر این نرم‌افزار نباشید و در کنار استفاده بهینه و مطلوب، قدرت تجزیه و تحلیل و اظهار نظر پیرامون خطاهای پیش آمده در حل را داشته باشید. با اطمینان می‌توان گفت تمامی کاربران آباکوس، از مبتدی تا پیشرفته هنگام حل برخی مسائل، به خطاهایی برخورده‌اند که منشأ و منبع مشخصی داشته است.

خطای Missing Property Definition در آباکوس

منشأ پیدایش این خطا را باید در ماژول Property آباکوس (معرفی نرم افزار آباکوس) جستجو کنید. اگر فراموش کرده باشید در ماژول Property به قطعه خود ماده‌ای اختصاص دهید با خطای Missing Property Definition روبرو خواهید شد....

خطای Time increment required is less than minimum specified در آباکوس

بله! خطایی بسیار رایج که کمتر کاربری را می‌توان یافت حداقل یکبار با آن دست و پنجه نرم نکرده باشد. منشأ این خطا متعدد است اما متداول‌ترین عامل پیدایش آن به بارگذاری‌های اعمالی به قطعه باز می‌گردد. اگر میزان جابجایی یا نیرویی که به قطعه وارد کرده‌اید....

خطای NO Step Definition در آباکوس

شاید بتوان آباکوس را از معدود نرم‎افزارهایی دانست که روند حل یک مسئله در آن به‌شکل کاملاً شفاف و روشن مشخص شده است. کافیست ماژول‌های آباکوس را به ترتیب دنبال کرده و مسئله را برای حل در اختیار نرم‌افزار قرار دهید. اما چنانچه فراموش کرده باشید در ماژول Stepp، گام زمانی و حلگر مورد  نظر خود را تعریف کنید، با خطایی مانند شکل زیر روبرو خواهید شد:...

مطالعه کامل این مقاله در لینک زیر

خطاهای رایج در نرم افزار آباکوس



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : 3ds

من می‌خواهم شروع به یادگیری طراحی و مدل‌سازی با یکی از نرم‌افزارهای CAD کنم و حالا با تعداد زیادی از این نرم‌افزارها مواجه هستم (CATiA –  SOLIDWORKS – AutoCad – Pro/ENGINEER – Autodesk Inventor – Autodesk Mechanical Desktop – NX – TopSolid – Solid Edge).

  1. نرم‌افزار سالیدورکس SolidWorks
  2. نرم‌افزار اتوکد AutoCAD
  3. نرم‌افزار کتیا CATIA
  4. نرم‌افزار پرو/اینجینیر Pro/ENGINEER (کرئو Creo)
  5. نرم‌افزار اینونتور Autodesk Inventor
  6. نرم‌افزار مکانیکال دسکتاپ Autodesk Mechanical Desktop
  7. نرم‌افزار اِن ایکس NX
  8. نرم‌افزار تاپ سالید TopSolid
  9. نرم‌افزار سالید اج Solid Edge
  10. مقایسه نرم‌افزارهای طراحی مکانیکی CAD
  11. جمع‌بندی نهایی: کتیا یا سالیدورکس یا اینونتور یا… ؟!

نرم‌افزار سالیدورکس SolidWorks

نرم‌افزار سالیدورکس SolidWorks

نرم‌افزار SolidWorks توسط شرکت سالیدورکس‌ در سال 1995 عرضه شد و هم‌اکنون به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت Dassault Systemes محسوب می‌شود. 

نرم‌افزار کتیا CATIA

نرم‌افزار کتیا CATIA

نرم‌افزار CATIA توسط شرکت Dassault Systemes در سال 1981 طراحی و با همکاری شرکت IBM به بازار عرضه و به‌عنوان یک نرم‌افزار قوی برای طراحی، تحلیل و ساخت به کمک کامپیوتر (CAD/CAE/CAM) مطرح شد.

...

در جداول زیر می‌توانیم مقایسه بین 9 نرم‌افزار AutoCAD – CATIA – NX – Pro/ENGINEER (Creo) – SolidEdge – SolidWorks – Inventor – AutoCAD Mechanical و TopSolid را از لحاظ پارامترهای مختلف نظیر زمینه مورد استفاده، کاربران، قابلیت‌های مدل‌سازی، صنایع مورد استفاده، ماژول‌های اصلی، ابزارهای طراحی سطوح پیشرفته، معماری، الکتریکی، ورق‌کاری، فرمت فایل‌های ورودی و خروجی، سیستم عامل‌ها و زبان‌های قابل پشتیبانی مشاهده کنیم.

تذکر: دقت نمایید که این مقایسه برای یک نسخه خاص در یک مقطع زمانی ارائه شده است و در نسخه‌های دیگر امکان تغییرات وجود دارد.

1. مقایسه نرم‌افزارهای طراحی CAD: مقاصد استفاده، کاربران هدف، قابلیت‌های اصلی

مقایسه نرم‌افزارهای طراحی CAD؛ Inventor – Solidworks – CATiA : مقاصد استفاده، کاربران هدف، قابلیت های اصلی

برای مطالعه آموزش کامل به لینک زیر بروید...

مقایسه نرم‌افزارهای طراحی CAD؛ Inventor – Solidworks – CATiA و…



:: بازدید از این مطلب : 1316
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396 | نظرات ()